Puigmal amb en Jaume

Després de les vacances d’estiu, un cop fetes les sortides de Btt (Pirines Epic Trail) i muntanya (Estanys amagats), aquest setembre vam sortir amb el Jaume a fer el Puigmal (2.910 mts).
Sortim dissabte migdia i fem nit a l’alberg Pere Figuera de Planoles. L’endemà sortim cap a Queralbs i pugem en cotxe per la pista fins Fontalba (2.074 mts).
Arribem i tot és ple de cotxes, el resultat de ser el primer cap de setmana de setembre i que encara fa caloreta.
Afrontem els poc més de 800 mts de desnivell que ens queden amb ganes, però al poc el Jaume vol aprofitar-se que duc la motxilla porta-nens per a què el dugui.

L’hem d’entretenir amb cançons, histories…

Ràpidament arribem al Cim de la Dou (2.457 mts). Allà fem una aturada curta. Com està cansat, li comento que el duré a la motxilla un cop arribem al cim del Borrut (2.663 mts) i abans d’encetar la pujada en ziga-zaga que porta fins el replà previ al cim.

Allà veiem al barranc que ens queda a l’oest un munt d’isards que corren, imaginem que espantats per un parell de parapents que en aquell moment sobrevolen la zona. Potser pensen que són enormes voltors.

A mig camí ens aturem a muntar una fita i així descansem una mica més abans de les darreres rampes, les més dures.

Finalment arribem a peus de la pujada accentuada i el carrego a sobre.

Són poc més de 15 quilos, però els 200 mts de desnivell em fan suar de valent. Un cop som dalt el replà, el portal dels Mugrons, he llegit que l’anomenen a diversos blogs (?). Deixo que faci els darrers metres caminant. I s’ho pren seriosament, tant que va el primer i no vol que l’avancem, s’enfada!

Dalt el dia és fenomenal, per primer cop dels 3 cops que he pujat no hi ha boira o núvols amenaçadors. Fem les fots de rigor.

La gent se sorprèn que el Jaume, tan petit, sigui dalt i un grup es fa una foto amb ell.
Fem un entrepà i tirem cap avall. Poc a poc pugen els núvols i ho tapen tot. Però tal com pugen, marxen.

La baixada és més senzilla, però al final el Jaume ja està cansat. Són massa hores i s’avorreix.

Poc a poc arribem de nou al cotxe. En unes 5 hores hem pujat i baixat del Puigmal, el pic més alt que fins ara hem fet amb el Jaume.
Salut!

2 responses to “Puigmal amb en Jaume

1. Enhorabona pel cim i continúa aficionant a la canalla a la muntanya.