Pirinés Epic Trail: 17 de juliol

Segon dia, ens llevem poc després de les 7 del matí. L’esmorzar el serveixen a les 7.45 h, impossible abans. Segons paraules textuals de qui ens atén: l’esmorzar és a partir de les 8.30 h, prou fem servint-vos abans.
Sortim a la carretera i fem uns 15 qm per asfalt. Després de passar diversos túnels, arribem a un sender just enfront d’una paret amb desenes de voltors. L’espectacle és preciós i un munt de cotxes són aturats per a contemplar-ho.
En poc més de 5 quilòmetres arribem a Plan on tenim el control número 4 a un hotel.
Al costat del riu Cinqueta agafem una pista que ens durà fins a San Juan de Plan. El travessem per uns carrerons amb fortes pendents fins una carretera que ens durà, un poc més enllà, fins un desviament que per una pista entrarem al Parc Posets Maladeta.
Agafem alçada per la pista en una pujada contínua però senzilla, on molesten les mosques i alguns turismes que ens avancen tot aixecant pols. Després d’uns 9 quilòmetres arribem a les bordes de Forcallo on comencen les pujades amb el desnivell més fort durant un quilòmetre i mig.
Arribem al Refugi de Biadós amb unes vistes espectaculars als massissos de Bachimala i Posets. Nou punt de control que aprofitem per beure i menjar uns magnífics entrepans que ens preparen.
Tornem a agafar les bicis per tornar a baixar per allà on havíem pujat i tinc problemes amb el camelbak que no tanca bé i em mullo tota l’esquena.
Baixem poc més de 4 quilòmetres i sant tornem-hi amb les pujades pedregoses. Sort en tenim de les magnífiques vistes als massissos de Cotiella, Bachimala i Punta Suelza.
Arribem dalt d’un turó i comença un preciós, divertit i ràpid descens d’uns 10 quilòmetres per una pista ample i perfecta per ciclar. Hem d’estar ben atents perquè hem d’agafar un petit corriol just en un revolt i deixar la pista principal. Reagrupem en aquest punt i comencem a caminar, perquè és impossible baixar cap un rierol i tornar a pujar fins una pista. Finalment agafem una pista que ens durà en una pujada constant on haurem de superar 560 mts de desnivell en 8 quilòmetres. Sort que la pista és senzilla i dins el bosc, perquè la pujada ens fa suar de valent.
Arribem al Refugi de Marradetas on hi ha un nou control. Aprofitem per seure prendre alguna consumició i xerrar amb la noia que porta el refugi. Anem reagrupant i sortim cap al port de Saünc, mirador espectacular sobre la Ribagorça i el Sobrarbe i els pics Aneto i Perdido.
Toca una nova baixada ràpida i bonica durant 10 quilòmetres fins un corriolet per un sender. Diu el road book que és ciclable entre un 50 i un 80%, però em sembla un xic agosarat. Resulta inútil pujar la bici per fer 20 metres i tornar a baixar. El fem gran part a peu fins el poble de Vilanova.
Sortim a la carretera i girem a l’esquerra- direcció Benasc- per un nou punt de control en un hotel. Tornem per allà on veníem fins un pont on creuem el riu Ésera, agafem un corriol que ens durà fins a Castilló de Sos. Nou control a l’hotel Pirineus i anem cap a l’apart.hotel. Tot un luxe. L’únic inconvenient és que el sopar l’hem de fer a un restaurant allunyat a l’entrada del poble. El sopar és prou correcte en qualitat i quantitat. Anem a dormir tard, l’endemà ens resta la última etapa amb una dura pujada al coll de Basibé que ja explicaré en una nova entrada.
M’han comentat al fòrum de Mendiak que pengi alguna foto. La veritat és que no vaig dur càmera i les hauré de “prendre” els companys. Potser després de l’estiu amb més temps les afegeixo en aquestes entrades o faig una sola entrada amb fotos.