Pirinés Epic Trail: 15 i 16 de juliol

Dijous 15 de juliol, sortim des de Cerdanyola del Vallès el Juanma i jo cap allà les 16.30 hores. A la benzinera de l’A.2 del Bruc ens esperen el Gaspar, el Patxi i el Javi “Lapierre”. A poc a poc arribem a Pont de Suert tot just una mica abans de les 8 del vespre que és quan tanquen. Allà hi eren en Gilles i la seva dona.
El Pere d’Aramonbike ens explica la ruta i ens dóna el road book, el xip per fitxar els controls i una bossa amb detalls dels patrocinadors.
Anem a l’Hostal Canigó i agafem habitacions. L’hostal no és res de l’altre món, però la noia que ens atén s’ofereix molt amablement a fer-nos l’esmorzar a les 6.30 del matí per no passar calor. Ella també va en bicicleta i diu que aquell migdia feia una calor insuportable.
Cerquem restaurants per sopar i finalment ens decidim per “Las Cumbres”, bona elecció perquè el sopar val molt la pena.
Cap allà les 9 passades arriba la resta: José Luis, Javi López, Jordi i Joan.
Després del bon sopar enfilem cap a l’Hostal a fer nit. Ja ens havia avisat la noia de l’hotel, a quarts de cinc de la matinada el soroll dels camions ens desperta de tant en quant. Passen a tota màquina, és urgent una variant perquè no passin pel mig del poble, desconec els accidents que ha pogut haver-hi però segur que no han estat pocs.
Divendres 16 ens llevem a l’hora fixada. Esmorzem força bé i ens anem preparant. Costa moure tanta gent, així doncs que fins les 8 passades no sortim, després de passar per la botiga d’Aramonbike a fitxar el primer control tot just quan arriba el Pere per obrir la botigueta.

Només sortir de Pont de Suert pugem primer per una pista en bon estat que després es va espatllant. Arribem al despoblat de Gabarret i continuem pujant cap a Bonansa. En aquest tram el Javi López punxa la primera de les 5 rodes que haurà de canviar en el dia.
A Bonansa primer control i pugem per la carretera fins el port de Bonansa (1.380 mts). Ràpida baixada per asfalt fins un trencall que ens du per unes rampes també en camí asfaltat fins prop del poble d’Espés de Baix. Ara comença lo bo. La pujada del Coll de Selbaplana (1.560 mts) és dura no només pel desnivell (300 mts en 5 quilòmetres), sinó també per la quantitat de pedres del recorregut. Dalt de tot fem una petita parada i reagrupem.
Baixada ràpida i fàcil fins a Gabàs sinó fos per la punxada del Javi. Serà la tònica d’avui.
A l’arribar a Gabàs (1.286 mts) els que anàvem primer no ens hi fixem bé i comencem a baixar per la pista quan no hauríem d’haver arribat al poble, sinó girar un pèl abans. Toca tornar a pujar allò que tan ràpidament havíem baixat.
En aquest punt tot és baixada, en alguns moments per llocs molt pedregosos i amb fort desnivell, fins el poble de Seira (quilòmetre 44 i 880 mts d’altitud).
A l’Hostal Ventamillo hi ha el control número 2 i aprofitem per dinar. Ho tenen força bé organitzat i el menú del ciclista és prou bo, si bé jo menjo amanida i lasanya.
A la vista dels problemes a la roda del Javi, Gaspar li havia comprat vàries càmeres, així com una coberta nova. Res a fer, al poc de sortir torna a punxar i poc més enllà trenca la cadena.
Per sort després de dinar es fan uns 10 quilòmetres per la N.260, si bé hi ha revolts perillosos per la quantitat de cotxes que hi circulen i la velocitat en la que ho fan.
Deixem la carretera principal (715 mts) i per una secundària comencem a pujar cap a Senz (920 mts), primer, i després cap a Viu de Foradada (997 mts). La calor és infernal, el que fa que la pujada sigui llastimosa. Les rampes no són excessivament dures, però la calor sí. A Senz fem parada per reagrupar i refrescar-nos a una font. Igualment ho fem a Viu on un vellet ens informa que toca un tros dur, però a l’ombra.
No s’equivoca, la pujada al Coll de Cullivert (1.456 mts) és dur, molt dur (6 quilòmetres i uns 500 mts de desnivell) i tot dins un bosc preciós que ens procura ombra.
Cadascú fa la pujada com pot. Jo he de baixar un parell de vegades de la bici, una perquè una pujada se’m fa impossible i l’altre aprofito una recta, potser la única, per hidratar-me i menjar tranquil i no sobre la bici. Camino i al poc m’agafa el Jordi. Quan acabo de “berenar” em trobo davant d’una rampa curta però amb fort desnivell. Me la miro i prefereixo fer-la caminant. Un cop dalt, pujo a la bicicleta i fins el final del coll on s’esperen el Javi, José Luis, Gilles i Patxi. El reagrupament es fa més llarg. Comença a ser tard i encara resten uns 23 quilòmetres fins el final d’etapa.
Per una pista baixem, a trams molt macos i amb increïbles vistes, tot i que també alguna pujadeta ens torna a la realitat i ens fa suar de valent.
Poc abans d’arribar hi ha una desviació per un corriol pedregós que ens obliga a baixar de la bici perquè és molt tècnic i complicat. Creuen el riu Irues per un pont i arribem a Lafortunada, control número 3, on farem nit a l’Hotel Badain.
Fem una coca-cola, rentem les bicis, ens dutxem i baixem a sopar. El servei no és gaire bo, triga moltíssim en servir-nos i no ho fa de gaire bon humor. No ho entenem, és l’únic hotel del poble i en nodreix de grups que, com nosaltres, fa l’Epic Trail. Pensem que som un grup gran i el desborda, però és que només hi ha 2 o 3 taules més ocupades. Al final anem al llit que són les 12 passades. L’endemà ens farà l’esmorzar a 3.4 de vuit, diu que no ho fa abans, que l’hora normal és a 2.4 de nou, que prou matina ja. Increïble!
Les habitacions i el llit sou prou còmodes i puc dormir bé. L’endemà ens espera una jornada també llarga i amb major desnivell. Un altra dia l’explico.
Salut i pedals!

One response to “Pirinés Epic Trail: 15 i 16 de juliol

1. Es veu una ruta molt bonica però també molt dura, llarga i amb forts desnivells. Cal estar ben preparat per fer-la!
    Felicitats i a seguir gaudint dels Pirineus.