14 de març de 2010

Sortida en 3 etapes. La primera la vaig fer conjuntament amb en David, l’Òscar, el Jordi i el Dani. Des de la cabana del Tio Tom vam pujar per la ruta de sempre fins una mica abans de Can Catà, on vam voler anar per corriols però la nevada del dilluns anterior havia deixat impracticable alguns camins. Així doncs, no ens va quedar un altre remei que tornar al camí habitual, pujar per Can Catà, Sant Iscle, Can Llosses fins el Forat del Vent. Des d’allà pel camí de les aigües van fer cap fins a la Torre del Baró. Llàstima que no era un dia gaire clar, el que ens permetria haver vist les serralades llunyanes nevades. Arribem a la Torre del Baró, per la carretera anem fins a Can Masdéu, fem la curta però forta pujada fins la carretera del cementiri i tornem fins el Forat del Vent on s’acomiaden el Dani i en David.

Seguim l’Òscar, el Jordi i jo. Anem fins el Portell de Valldaura on m’abandonen per baixar ells fins a Cerdanyola. Encara tinc temps, per la qual cosa m’arribo al Tibidabo. Hi ha llocs que a l’obaga de la serra encara s’aguanta la neu, fins i tot algun petit tram de la pista està completament gelat. Per sort és un lloc transitat i hi ha roderes per on passar sense patir gens ni mica.

Un cop sóc al Tibidabo se m’acut atençar-me fins a Sant Pere Màrtir. Baixo per la carretera fins a Vallvidrera i d’aquí fins a la zona d’aparcament del parc per la carretera que du fins a Molins de Rei. Allà decideixo canviar la ruta habitual i en comptes d’agafar la pista que surt a la dreta, agafo la de l’esquerra. Arribo a un cul de sac i només veig un petit corriol que baixa. Després me n’adona que hi havia un camí que sortia a ma esquerra. Baixo pel corriol a poc a poc, la pista té un fort desnivell, és estreta i no gaire apta per anar en bici. Em topo amb un parell de famílies amb nens que pugen, el que em fa extremar les precaucions per no caure o fer caure els nens. Poc a poc baixo molt, massa. Veig cada cop més amunt Sant Pere Màrtir. Espero trobar-me un corriol que trenqui a l’esquerra. Així és. L’agafo. És encara més estret i ple d’arbres o arbustos caiguts. A mig camí em trobo amb un parell de ciclistes que ja m’avisen que el camí és complicat. No s’equivoquen. Quan no és estret i relliscós, té un arbre caigut al mig que m’obliga a carregar a les espatlles la bici. Per fi arribo a una pista ample més cansat que si hagués fet una pujada forta. Pujar i baixar de la bici no només avorreix, sinó que trenca el ritme. Ara em toca pujar i el primer que tinc és que se’m surt la cadena. Sant tornem-hi. Em costa un ou, però pujo fins a dalt de Sant Pere Màrtir. Miro l’hora i veig que he perdut massa temps per aquests corriols desconeguts. Ara toca córrer. No tinc clar si el més ràpid és anar fins a Vallvidrera i d’aquí fins el Tibidabo o agafar la carretera de les Aigües. Opto per la segona opció. M’equivoco. El camí és planer però fas més quilòmetres i és ple de gent que hi passeja, fa jogging, va en bici… l’operació bikini està en marxa. I després resta la pujada fins al Tibidabo. Baixo fins a la gossera i d’aquí, tan ràpid com em permeten les cames, fins a la carretera d’Horta. Vist com són els camins plens d’arbres caiguts pels corriols, vista l’hora que és, decideixo anar per la carretera fins a Cerdanyola per no fer tard.

Mostra Tibidabo – Sant Pere Màrtir – Cerdanyola

En total han estat 56 quilòmetres, en poc més de 3 hores i 30 minuts en moviment a una mitjana de 15 km/h. És una ruta que ja havia fet abans, tot i què amb un parell de variants. Em quedo amb les ganes de conèixer el recorregut del corriol estret i ple d’arbres caiguts a mitja muntanya de Sant Pere Màrtir. Imagino que durà fins a Molins, però trigarà en ser ciclable 100% si mai ho ha estat.

Anuncis

Deixa un comentari

