Sortida btt 28 febrer

Ja arriba la primavera i és l’hora de començar a deixar al calaix de l’armari per la propera temporada les malles i les samarretes de màniga llarga sota del windstopper. Tot i això l’última sortida del mes de febrer la vaig fer amb l’equipament d’hivern. Al matí era gris, però cap al migdia em sobrava tot.

Vam quedar com sempre a la cabana d’entrada al parc de Collserola per Guiera, ja batejada com la cabana del Tio Tom. Només érem el Dani, el David i jo. Moltes baixes. L’última podia haver estat jo, el dia anterior vaig anar a dormir a quarts de tres de la matinada. Ni 5 hores havia dormit. Una bona dutxa, petit esmorzar i cap a la cabana del Tio Tom. Aquest cop m’emporto la càmera de fer fotos.

De Sortides btt pares escaladei

Ja ho havíem parlat i ens decidim d’anar a agafar el Ripoll cap a dalt, en comptes de baixar cap a la platja, remuntarem el curs del riu cap a la muntanya. Ens arribem a Ripollet i des d’allà agafem la pista que en durà primer cap a Sabadell i després fins a Castellar del Vallès.

És un tram desconegut per a mi. Em sobta que sota les autopistes hi hagi espais verds i (oh sorpresa!) nets. Quina enveja de la nostra claveguera de riu Sec. M’ho esperava trobar tot més industrial, brut, clavegueram… i resto feliçment sorprès. El tram per Barberà és maco, tranquil i més “salvatge”. Per Sabadell es nota més la civilització, més gent (de passeig, corrent, amb bici, amb els gossos, solitaris, en parella, en família…), més soroll… però no desmereix el descobriment.

Els ametllers són florits, surten els insectes (ja cal tancar la boca quan vas en bici si no vols esmorzar bitxos voladors), observem aus (ànecs colliverds- sobretot- i martinets, que sàpiga identificar), apareixen brots verds als arbres, el dia, que al principi amenaçava pluja, es va fent més clar poc a poc. Un gran dia per a fer un tomet en bici.

De Sortides btt pares escaladei

Passem Sabadell i tirem cap a Castellar del Vallès. Com m’espera el Juanma a les 10,30 hores a Ripollet per anar fins a Lliçà d’Amunt en bici, decidim girar ua i tornar quan ja érem prop d’arribar a Castellar.

A la tornada trobem que el dia es desperta i el camí és força transitat. Però podem forçar la màquina i arribem a dos quarts en punt.

El mapa de la ruta:
<a href="

“>

El Juanma m’espera. Faig les presentacions, els comiats (Dani cap a casa, el David que té ganes de rodar una mica més i baixarà fins el mar) i enfilem camí cap a Lliçà.

Sortim de Ripollet per un parc a la zona nord-oest. Per unes pistes rodem una estona fins dalt d’un turonet on observem tot el Vallès, amb el Tibidabo a un costat, Montserrat, la Mola, els cingles de Gallifa, els de Bartí, Matagalls, Montseny, serralada del Montnegre i serra Litoral. Espectacular.

De Ripollet Lliçà d'Amunt

Els prats són d’un verd intens i el cel blau marí. Fa goig quan comença la fi de l’hivern i tornen els colors de la natura.

Girem cap al Polígon de Salvatella per la pista i tot just abans d’arribar, tornem cap a l’oest tot seguint la via del tren. Ens sorprèn el bon estat de les vies, de les catenàries… Ho comentem però no ho tenien clar, tot i què sembla que sí, fan un tercer carril d’ample internacional per a portar mercaderies fins a França.

Travessem per sota la via del tren i arribem al Castell de Can Taió. Entrem encuriosits i aprofito per fer un mos que des de dos quarts de vuit que no menjo res. Ara tot consultant el web de l’ajuntament de Santa Perpètua de la Mogoda em sorprenc que el castell és del segle XIX.

De Ripollet Lliçà d'Amunt

Continuem paral·lels a la via del tren, travessem la riera de Caldes, passem de llarg la Mogoda, per un túnel creuem a l’altra part de la C59 i arribem a la fàbrica d l’Alston. Ja som a Gallecs, a la part sud per sota de l’AP7. Per un recorregut curt i planer arribem a un pont on superem l’autopista i se’ns obra al nostre davant la zona de Gallecs.

Seguim l’anomenat camí dels bandolers: recte fins a la coneguda antena de televisió i després girem en un angle quasi perfecte de 90 graus fins a Santa Maria de Gallecs. Des d’allà pel corriol una pujada curta però que ens fa tirar de cames- hem vingut massa relaxats- arribem a la C.155 i per una pista pel mig del bosc, amb el soroll de fons dels cotxes de F1 que fan entrenaments al circuit de Montmeló, arribem a Palaudalba, Can Folguera i finalment a Can Rovira.

Són gairebé la una del migdia. El cert és que des de Ripollet hem vingut ben tranquils, tot gaudint del paisatge i fruint de la descoberta d’un itinerari nou, interessant i en el qual no trepitges gaire asfalt tot i ser una zona altament urbanitzada i densament poblada.

Mapa del recorregut:

En total hauré fet prop de 60 quilòmetres llàstima que no vaig posar el compta quilòmetres a 0 al sortir, però el Juanma em diu que hem fet plegats 24 quilòmetres i segur que la ruta des de casa fins a CAstellar pel Ripoll en vam fer més de 30. Un dia llarg, amb calor al tram final, però molt recomanable. Val la pena sortir de Collserola per a descobrir d’altres indrets.

Salut i pedals!

One response to “Sortida btt 28 febrer

1. Hola,

Jo si que vaig baixar fins al mar i tornar. La baixada va ser molt ràpida. El vent bufaba a favor per baixar i en un plis vaig arribar al Forum. Però, ay… la tornada va ser esgotadora. Entre en cansanci acumulat i l’huracà que donava de cara vaig arribar fet a miques. En total van ser 74 km, mes o menys, això si, molt planets i suaus tret del troç final del vent de cara. La propera, torno en tren… 🙂