Sortides amb en Jaume: el Montcau

Fa més d’un mes que no escric al blog. Mira que ja tenia al cap escriure les etapes del Pass’aran. Havia imaginat com explicar-les, gairebé havia escrit al meu cap els diferents posts. Però potser la mandra, potser la malenconia de recordar els bons temps quan la feina t’esgota i els dies es fan més curts, ves a saber, el cas és que no he trobat el moment per posar-m’hi.

Bé, el cas és que m’han vingut ganes d’explicar les dues excursions que he fet amb el Jaume aquest mes d’octubre.

Pujada al Montcau: aprofitant l’avinentesa de recollir “coses de la tardor” per l’escola, vam anar al Parc Natural de Sant Llorenç de Munt i la serra de l’Obac. Concretament al coll d’Estenalles. Abans havíem anat al Decathlon de Terrassa a comprar una mica de roba per en Jaume i dinàrem al Viena, aprofitant que fan entrepans amb productes aptes per a celíacs. Sempre és d’agrair que el Jaume pugui menjar (quasi) el mateix que nosaltres.

Així doncs, deia, des del coll d’Estenalles, vam començar a caminar tot recollint fulles, pinyes, castanyes, baies… Al final de la primera pujada hi ha unes bones vistes de Montserrat, la Mola, el Bages… els dies clars tens unes millors vistes de les que vam gaudir, amb el Pirineus al fons. Bé, el cas és que tot caminant vam arribar a peus del Montcau i em vaig dir: puge-m’hi!!!

En un tres i no res vam ser-hi dalt del pic.

Montcau

El primer cim de més de 1.000 mts, 1.056 mts, que pujàvem plegats. No té cap mena de dificultat, i és ben a prop de l’aparcament i del centre d’interpretació., el que fa una excursió totalment apte per a nens. Només s’ha d’agafar la pista asfaltada, pujar les primeres rampes i de seguida el tenim davant. És un cim de roca nua, amb aquella bellesa tan especial típica de la serralada. El tram final li va ser una mica més dificultós pel Jaume, i vaig deixar que grimpés, en comptes d’ajudar-lo i agafar-lo de la ma. Es va fer més distret. Des d’allà dalt aprofitarem per a fer unes fotes amb el Jaume pujat a la taula d’orientació geogràfica.

Montcau 1.056 mts

La baixada la vam fer cap el coll d’Eres, en comptes de seguir el mateix camí de pujada, tot saltant i corrent. Des d’allà sant torne-m’hi cap a l’aparcament per la pista recollint fulles i fruits. Al final ens vam fer amb una bona col·lecció: fulles de roures, fulles d’alzines, boix amb fruit, arç també amb fruits, castanyes, molsa, pinyes, pinassa, glans, savina amb els gàlbuls, gavarrera, ginebró també amb els gàlbuls… de tot una mica.

Va ser una petita i curta excursió força divertida per agafar mesures per a la sortida que teníem previst la setmana següent al Pedraforca. Ja ho explicaré en un altre post… esperem que proper en el temps.

2 responses to “Sortides amb en Jaume: el Montcau

1. Retroenllaç: 2010 in review | Pass’Aran – Pedals de foc

2. luis miguel celdran dote

dema anirem al montcau,per on em de anar pertalamanca o es pot anar per la carretera a monistrol